torsdag 15 september 2011

Höst!



Hösten är i antågande, och det känns riktigt bra. Mycket har hunnits med under sommaren, och nu är det dags att stänga i sig och mysa framför brasan med tända ljus. Jag är en riktig höstmänniska som fullkomligt älskar blåst och regn. Mig spelar det ingen roll att det regnar om jag är ute, jag lever efter filosofin "Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder".


Lite trädgårdsarbete återstår dock innan mys får tar vid, och till helgen är det dags att klippa häcken. Det skall ju göras innan det blir frost. Vår häck är en Norsk Brudspirea och jag är fullkomligt såld på denna. När vi byggde huset för ca fem år sedan, så kändes det rent av löjligt att sticka ner några små pinnar, och jag funderade mycket på hur det egentligen skulle bli, men trägen vinner, och idag har vi den mest underbaraste häck som skyddar både från insyn och dammning från grusvägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar. Det uppskattas <3