fredag 16 april 2010


Jag vet inte egentligen om jag tror på horoskop, men ibland verkar det stämma. Ida är som jag född i vågens tecken. Enligt horoskopsbeskrivningen på Babycenter så kommer vågbarnet att vilja medla när det är spänd stämning i hemmet (och det får vi ju verkligen hoppas att vi inte kommer/har). Vågen vill att alla ska komma överens och tycker gräl är jobbiga (Liksom mamma). Om ni är en högljudd och argumentativ familj, kommer din lilla våg att behöva lära sig göra sig hörd, vilket kan vara en stor utmaning för de som är födda i vågens tecken. Harmoni är viktigt för vågen och de som är födda i vågens tecken gör nästan vad som helst för att bibehålla friden. Detta inkluderar tillgivenhet gentemot föräldrar, syskon och vänner. Vågbarn är snälla och väluppfostrade, men deras vilja att vara alla till lags kan skapa problem. Att vara alltför orolig att trampa någon på tårna kan göra en obeslutsam och lite velig. Det är ofta svårt för små vågar att uttrycka sig tydligt, vilket kan leda till att de blir något av en dörrmatta för andra, mer kraftfulla typer.


På plussidan gör vågbarnens sociala talang och känsla för rättvisa dem till goda vänner. De är duktiga på att skapa harmoni och balans och har ett sofistikerat sinne, även i unga år. Vågar är naturliga medlare och bra på att ena människor, skapa kompromisser och och hjälpa andra att komma överens istället för att gräla. Du har en viktig uppgift som förälder i att varsamt lära ditt barn att meningsskiljaktigheter ibland är oundvikliga och en naturlig del av tillvaron. Hjälp din lilla våg bygga upp sitt självförtroende och komma till insikt om att det går att vara tydlig och ha skinn på näsan utan att vara otrevlig.


Ja, det blir spännande att se vad som stämmer in på Ida i framtiden. Hoppas att ni allihop får en trevlig o mysig helg. Själva skall vi bli båtägare i helgen :) Ska bli jättehärligt eftersom vi bor precis intill havet.

Kram Jessica

2 kommentarer:

  1. Brukar läsa horoskop ibland bara på skoj, men jag är själv jungfru och jag måste medge att det mesta som står om jungruar stämmer på mig!:)
    Visst har vi föräldrar en viktig roll i våra barns uppväxt. Inte alltid lätt, inte alltid kul, men jag skulle inte vilja vara utan mina barn för allt i världen!:)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Horoskop är roligt att läsa. varje fredag 11.45 läser vi dagens horoskop på jobbet.
    Kram

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar. Det uppskattas <3