söndag 11 april 2010




Här har det varit en härlig och lugn helg. Vi har fixat i trädgården, varit på loppis och bara haft det skönt. I eftermiddag/kväll skall vi på babysim igen. Del två tar sin början. Jag var på BVC i torsdags och Ida är nu friskförklarad från sitt RS-virus. Hon hade även gått upp lite grann och nu så skall jag byta ut ett mål om dagen med mat. Skönt att allt gick bra och att det är över från denna gången. Dock måste jag gå på kontroll med hennes andning när hon blir förkyld.

Vi går i funderartankar på att köpa ytterligare en vagn. Vi har en Emmaljunga City Cross som vi är jättenöjda med, men när sittdelen nu har kommit på så känns den lite osmidig trots att den inte är så stor. Samtidigt är det skönt med en rejäl vagn när man bor på landet och Ida sover ute varje dag. Vi funderar dock på att köpa en Urban Jungle, som förutom sittvagn även kan användas som sulky i framtiden. Den känns lite smidigare men är samtidigt rejäl. Negativt är dock att Ida måste börja åka framlänges. Därför tänker vi ha kvar Emmaljungan och samtidigt använda denna till promenader och sova ute-vagn. Känns kanske lite lyxigt, men vad sjutton.

Ha en fortsatt trevlig helg!
Kram Jessica

2 kommentarer:

  1. Skönt att hon mår bättre. Friskförklarad? Var du tvingen att gå på koll för det? Min lilltjej låg ju inlagd med RS, men är bra nu. Men vi har inte varit på ngn kontroll... Kanske är olika i olika landsting?

    Ja det där med vagnar är ett gissel. Vi började med en rejäl Brio (ungefär som ni):Men när min kompis köpte en Quinny Freestyle blev jag helsåld! Så vi köpte en likadan som vi använde som sittvagn till Plutten, och nu som liggvagn åt lilltjejen. Den är toppen som sittvagn! Bara ett litet tips :-). Fullt liggläge och fullt SITTLÄGE till skillnad från UJ. (Min son ville väldigt gärna sitta rakt upp när han var mindre, och inte lutande som UJ och många vagnar har. Och tittar man på de som åker i Uj så tycker jag de flesta sitter och försöker luta sig framåt.) Dessutom har den en himla bra frontbåge som man med entt enkelt klick viker åt sidan när man ska sätta i och ta ur barnet. Dessutom vändbart säte så man kan ha barnet både mot sig ch från sig. Som sagt - bara ett litet tips att kika på kanske.

    Ha en skön söndag!

    Kram M

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar. Det uppskattas <3